Jak zacząć biegać?

jak zaczac biegac

Biegam po górach, lasach i asfalcie, w słońcu, deszczu i śniegu, ale nie zawsze tak było. Kiedyś jak widziałem kogoś, kto biegł w deszczu myślałem sobie "co za świr"! Dziś sam dołączyłem do tego grona 😉 Początki jednak nie były łatwe –wyzwaniem było dla mnie przebiec 2,5km bez robienia kilku przerw.

bieganie na biezni

Gdzie biegać – na bieżni czy w terenie?
Zdecydowanie łatwiej biega się na bieżni, dlatego jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z bieganiem, to wskakuj na bieżnie. Będzie Ci zdecydowanie łatwiej, a do tego pogoda nie będzie dla Ciebie wymówką. Gdy poczujesz się pewniej od razu wyskakuj na dwór. Podczas biegu w terenie pracuje znacznie więcej mięśni, co poczujesz już po pierwszym treningu.

Jak szybko biegać?
Zdecydowanie wolniej! Szczególnie jeśli biegasz, aby zrzucić parę kilo. Z moich obserwacji wynika, że dla ilości spalanych kalorii najważniejszy jest czas aktywności. Możesz więc biegać wolniej, a nawet na krótszych, dystansach uzyskując tę samą ilość spalonych kalorii.
Początkującym biegaczom polecam tempo 7-8 kilometrów na godzinę. Jest to lekki truchcik. Zaufaj mi, takie tempo jest wystarczające! Nie zmuszaj się do biegania szybciej i nie forsuj swojego organizmu. Czerpiąc przyjemność z treningu, częściej będziesz do niego wracać.

Doskonałym sposobem na rozpoczęcie przygody z bieganiem jest Slow Joging. Polecam Ci książkę „Slow jogging. Japońska droga do witalności” Maćka Kozakiewicza. Możesz też znaleźć Go na Facebooku.

jak daleko biegac

Jak daleko biegać?
To już zależy od twojej kondycji. Jak ważyłem ponad 110kg to zaczynałem od dystansu 2,5km. Moim celem było przebiec ten dystans bez zatrzymywania się (a na początku musiałem robić 3 postoje). Jak poczujesz się swobodnie, to wydłuż dystans. Na początku staraj się nie biegać więcej niż 5km. Pamiętaj, że już za dwa dni kolejny trening.

Jak często biegać?
Na początek proponuję Ci 2-3 treningi tygodniu. Jak poczujesz się swobodniej to możesz zwiększyć częstotliwość biegów do 5 tygodniowo.


Z mojego doświadczenia najważniejsze w bieganiu jest tempo. Dobierz je tak, aby przebiec cały zaplanowany dystans.


Powodzenia!

Nasze usługi

Coaching - Trening indywidualny

 Warsztaty otwarte

 Szkolenia zamknięte dla firm

Kursy online

Kontakt

 Centrum Synergii Biznesu

 Adam Chrzanowski

 600 480 871

kontakt@odkrywcymocy.pl

Kontakt@OdkrywcyMocy.pl